Σωστή διατροφή-ασπίδα κατά των ιώσεων

Διατροφή 21 Ιουνίου

Ένα ισχυρό ανοσοποιητικό, χρειάζεται πάνω απ´όλα,  υγιεινή διατροφή, κάτι που μας υπενθυμίζουν κάθε χρόνο πολλές επιστημονικές μελέτες!

Η ανεπαρκής πρόσληψη ποιοτικού φαγητού, η αφυδάτωση του οργανισμού, καθώς και η μειωμένη ποσότητα οξυγόνωσης, αποτελούν τους βασικούς παράγοντες που προκαλούν μείωση των αντιστάσεων του ανθρώπινου οργανισμού σε ιώσεις.

Ως γνωστό, τα τρόφιμα που υπόκεινται σε βιομηχανική επεξεργασία, χάνουν πολύ μεγάλο ποσοστό των θρεπτικών συστατικών τους.

Ο λόγος είναι τα χιλιάδες, χημικά πρόσθετα και συντηρητικά που αφενός μολύνουν τον αέρα και το νερό και αφετέρου καταστρέφουν σχεδόν όλες τις βιταμίνες που προσλαμβάνονται από τον οργανισμό.

Εξάλλου, η συχνή  λήψη αντιβιώσεων, χωρίς ιδιαίτερο λόγο, εξαλείφει αποθέματα θρεπτικών συστατικών του σώματος, «ρίχνοντας» ακόμα περισσότερο τις άμυνες του ανοσοποιητικού συστήματος.

Η καθημερινότητα, καταπονεί τον οργανισμό  μας,  πνευματικά και σωματικά, με άγχος και στρες, Εξασθενώντας περεταίρω το ανοσοποιητικό σύστημα…

Λίγοι γνωρίζουμε ότι πολλές καθημερινές μας συνήθειές, όπως το κάπνισμα, το αλκοόλ και το υπερβολικό φαγητό, δυσχαιρένουν  την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού, αφού μειώνουν τις μεταβολικές λειτουργίες του σώματος!

Η υιοθέτηση  καλών διατροφικών συνηθειών λοιπόν, αποτελεί το κλειδί στην πρόληψη των ιώσεων!

Οι φυσικές τροφές, αποτελούν τις καλύτερες πηγές θρεπτικών συστατικών!

Παράδειγμα, ένα πορτοκάλι πλεονεκτεί σε σχέση με ένα συμπλήρωμα βιταμίνης C, αφού είναι καλή πηγή μαγνησίου, καλίου, φολικού οξέος, βιταμίνης B6 και αντιοξειδωτικών φλαβονοειδών.

Για την προστασία από ιώσεις, πρέπει να καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες από φρούτα και λαχανικά, προσλαμβάνοντας έτσι επαρκείς  ποσότητες βιταμινών C, A και Ε.

Τη χειμερινή κυρίως περίοδο, όπου υπάρχει διαρκώς έξαρση των ιώσεων,θα πρέπει να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες φρούτων και λαχανικών.

Δυστυχώς, οι περισσότεροι από εμάς, να τρώνε λιγότερα φρούτα και λαχανικά κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου και του χειμώνα, ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο.

Ας μην ξεχνάμε λοιπόν, σε καθημερινή βάση να καταναλώνουμε τουλάχιστον τρεις μερίδες φρούτων και λαχανικών,  θωρακίζοντας τον οργανισμό μας με τις  απαραίτητες βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και μέταλλα.

  • Εντάξετε στην καθημερινή σας διατροφή, φυσικούς χυμούς χρησιμοποιώντας ποικιλία φρούτων και λαχανικών, ενδυναμώνοντας έτσι το ανοσοποιητικό σας!
  • Επιπλέον, εμπλουτίστε έξυπνα τα γεύματα σας με φρούτα και λαχανικά. Για παράδειγμα, προσθέστε φρούτο στα δημητριακά με γάλα, στο γιαούρτι, στη βρώμη ή και στις σαλάτες σας.
  • Σε ο,τι μαγειρεύετε, προσθέστε λαχανικά, εμπλουτίζοντας έτσι και νοστιμίζοντας το φαγητό, και μην τρώτε κυρίως γεύμα χωρίς σαλάτα.
  • Εκμεταλλευτείτε το « φαρμακείο» της φύσης, , η Echinacea, το σκόρδο, το ginseng και η γλυκόριζα, έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας..

Αξίζει να σημειώσουμε  πως εκτός από τα φρούτα και τα λαχανικά,  για την αποφυγή των ιώσεων, μια ισορροπημένη διατροφή πρέπει να περιέχει και άπαχο κρέας ( κοτόπουλο, γαλοπούλα, κουνέλι), χαμηλών λιπαρών γαλακτοκομικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς!

Γνωρίζουμε πως οι πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας όπως είναι: το κρέας, τα γαλακτοκομικά, το ψάρι, τα αυγά και οι ξηροί καρποί παρέχουν στον οργανισμό τα αμινοξέα, δομικά συστατικά απαραίτητα δομικά συστατικά του ανοσοποιητικού συστήματος.

Επιπρόσθετα, όλες οι τροφές με υψηλή πρωτεϊνική αξία, είναι πλούσιες σε σίδηρο και ψευδάργυρο, απαραίτητα μέταλλα για την ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού  μας.

Τα ω-3 λιπαρά οξέα ( σολομός, σαρδέλα, ταχίνι, καρύδια, αβοκάντο) βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος όπως και το β-καροτένιο (καρότα).

Σημαντικό είναι εξάλλου να αποφύγουμε όσο  γίνεται τα κορεσμένα λιπαρά, και την υπερβολική ζάχαρη! Οπωσδήποτε η αποφυγή υψηλής θρεπτικής αξίας τροφίμων, είναι σημαντική.

Να θυμάστε ότι αυστηρές δίαιτες πολύ χαμηλών θερμίδων, λόγω της έλλειψής τους σε θρεπτικά συστατικά,αυξάνουν το ρίσκο προσβολής από κάποια ίωση. Ειδικά τις μέρες που είμαστε άρρωστοι, καλό θα ήταν να αυξήσουμε την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων. Απαραίτητη είναι βέβαια  και η πρόσληψη υγρών, τουλάχιστον δύο  λίτρων ημερησίως για την αποφυγή αφυδάτωσης.

  • Γυμναστείτε! Η τακτική άσκηση για 20-30 λεπτά, 3 φορές την εβδομάδα, βοηθά στην πρόληψη νοσημάτων. Αυξάνει τον αριθμό των λευκοκυττάρων, βοηθάει στη καλή λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος παράγοντας ενδορφίνες, τις ορμονών της χαράς, όπως αλλιώς λέγονται!
  • Αν καπνίζετε, σταματήστε το! Το κάπνισμα αυξάνει την εμφάνιση φλεγμονών.
  • Κοιμάστε αρκετά; Τα άτομα που κοιμούνται λιγότερες από 7 ώρες καθημερινά είναι πιο πιθανό να κρυολογήσουν, σε σχέση με εκείνα που κοιμούνται οκτώ ώρες! Η έλλειψη ύπνου, υποβαθμίζει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Ας μην περιμένουμε να ασθενήσουμε, για να γίνουμε «οπαδοί» ενός υγιεινού τρόπου ζωής!

Πες μας την Γνώμη σου!

Γραφτείτε στο newsletter μας!

Κάνε την εγγραφή σου για να λαμβάνεις τα νέα μας!

[contact-form-7 id="62" title="Newsletter"]