Πώς θα μάθει το παιδί μας να τρώει σωστά;

Διατροφή, Παιδί 24 Ιουνίου

Είναι γεγονός πως η καθημερινή διατροφή των παιδιών μας, ανησυχεί συχνά τους γονείς. Κάποια παιδιά αρνούνται να φάνε, ενώ κάποια άλλα, προτιμούν τα έτοιμα φαγητά της σχολικής καντίνας. Πώς θα βοηθήσουμε τα παιδιά μας να τρέφονται υγιεινά; Τι «απαιτεί» μια ισορροπημένη παιδική διατροφή;

Ας μην ξεχνάμε ότι πρωταρχικός κανόνας για σωστή διατροφή, είναι η ποικιλία τροφών. Το  παιδί πρέπει μα τρώει μία φορά την εβδομάδα κόκκινο κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, όσπρια και μαγειρευτά φαγητά.

Σημαντικό ρόλο βέβαια, παίζει και ο τρόπος μαγειρέματος μας, δηλαδή: περιορίζουμε το αλάτι, αντικαθιστώντας το με φρέσκα μυρωδικά ( βασιλικό, ρίγανη) ή λεμόνι. Χρησιμοποιούμε κυρίως ελαιόλαδο, εμπλουτίζουμε τα φαγητά με λαχανικά, προτιμάμε το ψήσιμο στη σχάρα ή στον ατμό.

Πώς θα καταλάβουμε ότι το παιδί μας δεν τρέφεται σωστά;

Aρχικά, αν διαπιστώσουμε ότι το παιδί μας δεν τρέφεται σωστά, καλό είναι να μιλήσουμε με τον παιδίατρο του.

Συμπτώματα που πρέπει να παρακολουθούμε:

  • Ωχρότητα δέρματος
  • Τριχόπτωση
  • Διάσπαση προσοχής στη τάξη
  • Συχνή κόπωση

Πώς θα το πείσετε να φάει αυτά που δεν θέλει;

Μπορούμε να πείσουμε το παιδί μας να φάει τροφές που δεν προτιμά, μαγειρεύοντας έξυπνα..

  • Η σπιτική πίτσα, με λαχανικά και κίτρινο τυρί, αποτελεί πολύ καλή επιλογή για ένα βραδινό γεύμα
  • Αν το παιδί μας δεν αγαπά τα λαχανικά, μπορούμε να τα σερβίρουμε σε σάλτσα για μακαρόνια ( ντομάτα, πιπεριά, καρότο)
  • Για να μάθει να τρώει το παιδί μας όσπρια, μπορούμε να προσθέσουμε ρύζι στο σπανάκι ή τις φακές μας, κάνοντας το γεύμα τους, πλήρες
  • Αν δεν αγαπάνε τα φρούτα, μπορούμε να τα χτυπήσουμε στο μίξερ με γάλα, ή να τα προσθέσουμε σε ζελέ και κρέμες. Tα παιδιά, ιδανικά πρέπει να τρώνε 4 φρούτα την ημέρα ή 2-3 φρέσκους χυμούς.
  • Tο κρέας, είναι πλούσια και απαραίτητη πηγή πρωτεΐνης, για τη διατροφή τους. Αν όμως το αποφεύγουν, μπορούμε να δοκιμάσουμε να φτιάξουμε σπιτικό μπιφτέκι με τυρί, σε φρέσκο ψωμάκι, ή και κοτομπουκές στον φούρνο
  • Τα παιδιά δεν αγαπούν πάντα τα αυγά, όμως λατρεύουν τα κέικ ή τις σπιτικές πίτες και κρέπες που περιέχουν αυγό
  • Aν δεν τρώει το ψάρι, του φτιάχνουμε σολομό φιλέτο, μπακαλιάρο ή ψαροκροκέτες τηγανιτές σε ελαιόλαδο

Τι να προτιμάμε για πρωινό:

Το πρωινό είναι απαραίτητο για τα παιδιά πριν φύγουν για το σχολείο.

  • Τα δημητριακά με γάλα ή γιαούρτι, δίνουν στα παιδιά μας ενέργεια για την μέρα τους
  • Άλλη μια ωφέλιμη επιλογή πρωινού, είναι φρυγανιά με βούτυρο και μέλι μαζί με γάλα
  • Γιαούρτι με φρούτα ή μέλι
  • Μίλκσεικ με φρούτα

Tο μεσημεριανό του γεύμα, πρέπει να έχει ποικιλία τροφών, και το βραδινό ελαφρύτερο αλλά θρεπτικό, πχ: τοστ με ένα ποτήρι γάλα.

Tα ενδιάμεσα, πρέπει να είναι εξίσου θρεπτικά. Ιδανικές επιλογές είναι: τοςτ με τόνο ή τυρί κρέμα, φρουτοσαλάτα, σπιτικό παγωτό

Τι να προτιμά το παιδί μας στην σχολική καντίνα;

Τα παιδιά, όπως προαναφέραμε, δεν πρέπει να στερούνται τίποτα. Ας έχουμε κατα νού ότι αν το παιδί μας τρέφεται υγιεινά, ως επι το πλείστον, δικαιούται και έτοιμα φαγητά ή σνακς.

Οι καλύτερες επιλογές απ το κυλικείο είναι:  

  • Σάντουιτς με κοτόπουλο και ντομάτα
  • Kουλούρι Θεσσαλονίκης και τυράκι
  • Tοστ τυρί-γαλοπούλα.
  • Σάντουιτς με κοτόπουλο και σαλάτα.
  • Σοκολάτα με συστατικά που ενισχύουν τον παιδικό οργανισμό, όπως: σίδηρο, ασβέστιο, και γάλα.

Πώς θα τρώει σωστά το παιδί μας

Πολλά παιδιά τρώνε μόνο συγκεκριμένες τροφές, και όμως είναι απόλυτα υγιή! Αναπτύσσονται σωματικά και πνευματικά, έχουν σωστό βάρος…

  • Μπορούμε λοιπόν, να τα καθοδηγήσουμε για το τι είναι σωστό στη διατροφή. Για παράδειγμα, θα πρέπει τα γεύματα του, να αποτελούνται από όλες τις ομάδες τροφών, ( υδατάνθρακες, λαχανικά, πρωτεΐνη). Με αυτό τον τρόπο, θα του γίνει συνήθεια μεγαλώνοντας, το ισορροπημένο διαιτολόγιο.
  • Ας μην ξεχνάμε, ότι οι γονείς που ακολουθούν μια υγιεινή διατροφή, με ποικιλία τροφών, έχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να ακολουθήσει το παράδειγμά τους το παιδί
  • Καλό θα είναι να έχουμε στο σπίτι μας πολλά φρούτα και λαχανικά, γιαούρτι, βρώμη, ρυζογκοφρέτες, και σπιτικά κέικ, αποφεύγοντας να γεμίζουμε τα ντουλάπια μας με σοκολάτες, μπισκότα, τσιπς..

Πες μας την Γνώμη σου!

Γραφτείτε στο newsletter μας!

Κάνε την εγγραφή σου για να λαμβάνεις τα νέα μας!

[contact-form-7 id="62" title="Newsletter"]