Ποιό γάλα πρέπει να προτιμάμε; Αγελαδινό ή φυτικό;

Διατροφή 20 Ιουνίου

Το γάλα, είναι πρώτη μας τροφή, μας βοηθά να αναπτυχθούμε, να χτίσουμε υγιή οστά και δόντια. Πολλοί βέβαια προτιμούν φυτικής προέλευσης γάλα, μιας και το θεωρούν πλήρως ανθυγιεινό, λόγω των ορμονών  και αντιβιοτικά που προστίθενται στο αγελαδινό γάλα. Ωστόσο, κάποιοι αποφεύγουν το αγελαδινό γάλα, λόγω δυσανεξίας στη λακτόζη.

Πρόσφατη  μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2013 στην επιθεώρηση «JAMA Pediatrics» έδειξε ότι τα παιδιά που καταναλώνουν μικρότερες ποσότητες γάλακτος, εμφανίζουν χαμηλότερα ποσοστά καταγμάτων σε σύγκριση με όσα ζουν σε χώρες που πίνουν καθημερινά γάλα.

Εξάλλου ας μην ξεχνάμε ότι η βιταμίνη D, περιέχεται και σε τροφές όπως: ο χυμός πορτοκάλι, τα δημητριακά πρωινού, το γάλα σόγιας, συμπληρώνει η ειδικός. Η πρωτεΐνη που περιέχεται στο γάλα, υπάρχει και σε τροφές όπως αβγά, ψάρια, όσπρια, το ίδιο ισχύει και για το ασβέστιο, το οποίο περιέχεται σε αμύγδαλα, λάχανο, μπρόκολο. Ευτυχώς λοιπόν, υπάρχουν επιλογές και για τους οπαδούς της χορτοφαγικής διατροφής.

Γάλα σόγιας

Είναι  ιδανικό για σάλτσες σε φαγητά, αλλά χρησιμοποιείται και στον καφέ μας.

  • Έχει σχεδόν ίδια ποσότητα πρωτεΐνης με το γάλα αγελάδας.
  • Είναι άριστη πηγή σιδήρου, νατρίου και ασβεστίου
  • Πλούσιο σε υδατάνθρακες και φυτικές ίνες
  • Περιέχει βιταμίνη Ε, λεκιθίνη και φυτοοιστρογόνα.
  • Δεν έχει χοληστερίνη
  • Τα φυτοοιστρογόνα που περιέχονται στο γάλα σόγιας, πιθανόν να είναι υπαίτια για εμφάνιση καρκίνου του μαστού.
  • Μπορεί να προκαλέσει αλλεργία σε όσους είναι αλλεργικοί σε φιστίκια, ρεβίθια κριθάρι και σιτάρι.

Διατροφική αξία (ανά 100 γρ.):  Θερμίδες: 41, Λίπος: 1,65 γρ., Ασβέστιο: 123 mg

Γάλα αμυγδάλου

Είναι υπέροχο για το πρωινό μας γεύμα. Έχει γλυκιά γεύση κ έτσι είναι ιδανικό για χρήση του στην ζαχαροπλαστική

  • Πλούσιο σε πρωτεΐνες, σίδηρο, ασβέστιο, ψευδάργυρο και μαγνήσιο
  • Πολύ καλή πηγή βιταμίνης Ε και ω-3 λιπαρών
  • Δεν περιέχει καθόλου χοληστερίνη, αλάτι, λακτόζη, γλουτένη και ζάχαρη Διατροφική αξία (ανά 100 γρ.):  Θερμίδες: 12,1, Λίπος: 0,97 γρ., Ασβέστιο: 156 mg

Γάλα καρύδας

  • Έχει την μοναδική γλυκιά γεύση της καρύδας, και είναι κρεμώδες, δίνοντας έτσι στα φαγητά και τα γλυκά μας, εξωτική νοστιμιά.
  • Είναι πολύ καλή πηγή σιδήρου.
  • Τα λιπαρά που περιέχει, είναι κορεσμένα, έτσι πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο, για να μην δημιουργήσει καρδιακά προβλήματα.

Διατροφική αξία (ανά 100 γρ.):  Θερμίδες: 196, Λίπος: 21 γρ., Ασβέστιο: 18 mg

Γάλα βρώμης

  • Υπάρχει σε διάφορες γεύσεις: βανίλια, σοκολάτα, φράουλα
  • Η βρώμη ως δημητριακό, έχει την μεγαλύτερη συγκέντρωση σε πρωτεΐνες και συνεπώς αυτό ισχύει και για το γάλα της
  • Είναι αρίστη πηγή βιταμίνης Α
  • Δεν περιέχει λακτόζη και χοληστερίνη
  • Είναι κατάλληλο για άτομα με δυσανεξία στο γάλα
  • Είναι ακατάλληλο όμως, για άτομα με ψηλό ζάχαρο, αφού είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες.

Διατροφική αξία (ανά 100 γρ.):  Θερμίδες: 53, Λίπος: 1 γρ., Ασβέστιο: 140

Γάλα ρυζιού

  • Λόγω της γλυκιάς του γεύσης, χρησιμοποιείται για γλυκά, επιδόρπια και σνακ
  • Είναι εύπεπτο κ’ έτσι ενδείκνυται για όσους έχουν ευαίσθητο στομάχι ή έντερα
  • Αποτελεί καλή πηγή βιταμινών, μετάλλων και σακχάρων
  • Δεν περιέχει χοληστερίνη ούτε λακτόζη
  • Περιέχει λίγη ποσότητα πρωτεΐνης αλλά και ασβεστίου
  • Είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες, έτσι είναι καλύτερα να αποφεύγεται από άτομα που κάνουν δίαιτα

Διατροφική αξία (ανά 100 γρ.):  Θερμίδες: 47, Λίπος: 0,9 γρ., Ασβέστιο: 118 mg (μόνο αν είναι εμπλουτισμένο)

Πες μας την Γνώμη σου!

Γραφτείτε στο newsletter μας!

Κάνε την εγγραφή σου για να λαμβάνεις τα νέα μας!

[contact-form-7 id="62" title="Newsletter"]